Senaste Inlägg

paris

jag är lite efter med att skriva från parisresan men jag tänkte ta och passa på nu :)
vi stannade ju på en massa ställen på vägen eftersom att vi åkte med bil ner men jag tänkte gå direkt till paris och berätta om det. Vi var inne i paris två dagar och beundrade den veckra staden, det är faktiskt den finaste staden jag någonsin varit i, helt underbar. Alla skriver upp "se paris" på sin "måste göras innan jag dör"-lista! :) 
Vi var uppe i eifeltornet vilket är ett tvång men egentligen tycker jag att det var finare där nere för uppe i tornet var det bara en enorm utsikt som man sett på andra ställen men nedanför tornet kunde man ju se sjävla tornet som va jättefint :)  men som sagt, även om det är finare där nere måste man faktiskt upp i tornet!
Sen sprang vi runt i staden och såg massa andra saker som notre-dame, triumfbågen, napolions grav och massa andra stora byggnader som var urfina :).  Triumfbågen var en stor överraskning för den var mycket större än vad jag trodde!
men ett tips till alla, åk ALDRIG bil i paris, trafiken är helt sjuk och man ser krockade bilar två gånger i minuten så jag bara varnar er att det är enormt stor chans att krocka och dessutom är det svin svårt att hitta. Så mitt råd är att ni tar tunnelbanan in, jag har själv inte provat den men jag har hört att den ska vara skit bra :)
meeen.. jag säger det en sista gång nu, PARIS VAR UNDERBART, ALLA MÅSTE SE DET!

hoppas jag inte tråkat ut er för mycket nu x)
puss




mihihi, tornet var mindre än man trodde! ;)

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback